Incubator Virtual al Studenților in zona transfrontaliera Suceava-Cernauți

 

Despre Camera de Comert, Industrie si Agricultura SuceavaCamera de Comert, Industrie si Agricultura Suceava

 

 

 

 

Scurt istoric al Camerei de Comert
Pe data de 18.03.1850, imparatul Franz Josef a semnat Legea provizorie privind infiintarea de Camere de Comert si Meserii (industrie). Ministerul Comertului, pe baza mai sus numitei legi provizorii, a elaborat pe data de 26.03.1850 Legea pentru infiintarea CCM, lege publicata in Monitorul Oficial al Legislatiei Imperiului (valabila pentru tot imperiul) pe data de 30.03.1850. Documentul a stat la baza crearii de asociatii si organizatii pentru apararea intereselor oamenilor de afaceri si industriasi. In virtutea mai sus mentionatei legi, la Cernauti, si Bucovina, pe data de 01.07.1850, 29 de reprezentanti ai comerciantilor si industriasilor s-au intrunit in Adunarea Generala de Constituire si au hotarat infiintarea CAMEREI de COMERt si MESERII a BUCOVINEI. A fost ales COLEGIUL de COMPONENtĂ si CONDUCERE alcatuit din 15 persoane activand in doua sectiuni: comerciantii si meseriasii. Fiecare sectiune cuprindea toate activitatile din domeniul respectiv de pe teritoriul Bucovinei. Primul presedinte al CCM a fost ales Baronul WILLHELM von ALT, laureat al Ordinului Coroanei Imperiale de Fier, clasa a IlI-a; al Ordinului Franz Josef; al Ordinului Sf. Ana; directorul Trezoreriei Bucovinei; Cetatean de Onoare al orasului Cernauti, membru onorific al Societatii Politehnice din Wistburg. Guvernul Imperial a acordat CCM dreptul de a fi considerata Circumscriptie Electorala Independenta si astfel CCM detinea 3 locuri in Guvernamantul Bucovinean de la Cernauti si un loc in Adunarea Ambasadorilor Imperiului Austriac de la Viena. CCM reprezenta si apara interesele negustorilor si a industriasilor bucovineni, propunea legi si masuri care intrau in sfera sa de competenta: probleme referitoare la vama, probleme consulare, probleme de carantina, supravegherea problemelor de creditare si imprumuturi, tranzit marfa, probleme referitoare la transportul feroviar si cel naval, probleme de posta si telecomunicatii, organizarea de targuri si expozitii, supravegherea problemelor de metrologie. Cu alte cuvinte CCM era o veriga vie intre guvern si comunitatea comerciala si cea de productie. CCM se subordona Ministerului Comertului din Imperiul Austriac. Dupa infiintare, au fost facuti pasi importanti care au asigurat CCM(I)-ului o pozitie sociala de baza in viata economica a Bucovinei. In anul 1868, din Colegiul Camerei faceau parte 16 membri plini (cate 8 la fiecare sectie) si 10 membri supleanti. Din Colegiu mai faceau parte si Membrii de Onoare, acestia fiind alesi pe viata din randul personalitatilor din inalta societate, avand functii de raspundere in stat. Fiind considerata circumscriptie electorala, CCM(I) avea deputati in Guvernamantul de la Cernauti si Viena. Deputatii erau alesi in Adunari Generale prin vot direct. Dreptul de vot, fiind cenzitar, puteau vota membri ai CCM(I) care: plateau un impozit de min. 2 florini si 10 coroane; erau cetateni ai imperiului austriac; se bucurau de drepturi politice si cetatenesti depline. Din randul acestei categorii faceau parte: bancheri, proprietari de fabrici metalurgice, negustori, antreprenori, constructori etc. Practic CCM(I) avea functie de consultanta si, din proprie initiativa, inainta Ministerului Comertului propuneri legislative si statutare cu privire la activitatea comerciala si industriala, de preturi medii pentru marfuri si servicii. CCM(I) aviza judecatorii ce urmau sa fie numiti la Tribunalul Comercial, iar in cazul unor conflicte comerciale indeplinea rolul de Arbitru . CCM(I) organiza diverse expozitii industriale, intocmea anual raportul privind activitatea sa, tinea evidenta firmelor, inclusiv bilantul activitatii lor, intocmea si detinea evidenta statistica. CCM(I) acorda TIMBRU COMERCIAL, PATENT de ACTIVITATE, CERTIFICAT de INREGISTRARE. CCM(I) regla relatii comerciale in zona sa de activitate; autoriza deschiderea de bazaruri si piete, acorda dreptul privind activitatea comerciala si de a practica o anumita meserie; lua parte activa la intocmirea politicii vamale si aprobarea tarifelor; era consultata cu privire la intocmirea si negocierea acordurilor comerciale cu ROMANIA, RUSIA si GERMANIA; recomanda si participa la infiintarea de gimnazii, scoli comerciale si de meserii. In anul 1911 conducerea CCM(I) a fost preluata de catre WILLHELM TITINGER, perioada in care numarul de membri a crescut substantial, avand chiar 23 de reprezentanti si diverse centre comerciale si industriale ale Bucovinei (Radauti, Suceava, Campulung, Vatra Dornei etc.). Activitatea CCM(I) a fost intrerupta odata cu desfacerea Imperiului Austriac in anul 1918. in perioada 1922-1944 Camera de Comert din Cernauti a functionat si s-a dezvoltat sub jurisdictie romaneasca.
Oferta de servicii

Pachetul de servicii integrat FIRME LA CHEIE

Pachetul de servicii integrat FIRME LA CHEIE prin Serviciul Unic de Asistenta in Afaceri vine in intampinarea celor care doresc sa-si infiinteze o firma sau sa o dezvolte, acestia plecand acasa pe langa actele de infiintare a firmei cu avizele si autorizatiile necesare functionarii, a formularelor cu regim special, a stampilelor, cu modelul standard al contractelor pe care le va incheia in perioada urmatoare, inregistrarea contractelor in arhiva de garantii reale mobiliare concesionata de Ministerul Justitiei, cu informatia privind sursele de finantare pentru dezvoltarea afacerii pe care tocmai a inceput-o, inregistrarea marcii de firma ori de produs, precum si o cafea de afaceri servita cu experti ai CCIA Suceava care te pot orienta cu privire la dezvoltarea afacerii si despre standardele pe care trebuie sa le atinga firma in afacerile cu spatiul Uniunii Europene si nu numai.

Pachetul de servicii integrat FIRME LA CHEIE permite clientului sa se prezinte numai cu actul de identitate si dovada sediului, iar celelalte operatiuni necesare infiintarii firmei (si deplasarile aferente) sunt efectuate de angajatii camerei in maximum 5 zile de la data cererii.
Activitati:
 Redactarea actului constitutiv si data certa
 Redactarea actelor aditionale cu data certa
 Obtinerea cazierelor fiscal si judiciar
 Rezervare denumire firma
 Depunerea de capital social (prin internet banking)
 Plata taxelor legale de inregistrare a firmei
 Obtinerea avizelor si autorizatiilor de functionare
 Obtinerea formularelor cu regim special personalizate pentru activitatea contabila
 Obtinerea stampilelor
 Consultanta pentru obtinerea de finantare a activitatilor dupa infiintare

... cu cele mai mici preturi !

Pentru firmele care activeaza deja in judetul Suceava:
- redactarea de acte aditionale de orice tip si dare de data certa (operatiune care inlocuieste autentificarea la notariatele publice);
- pregatirea si depunerea dosarelor de autorizare a functionarii, precum si obtinerea de avize si autorizatii pentru obiecte de activitate speciale;
- consiliere juridica si economica in toate domeniile: contracte comerciale si actiuni in justitie, operatiuni de export-import, consultanta fiscala, prevenire insolvabilitate, investitii, oportunitati de piata, etc.
- obtinerea de certificate constatatoare, de bonitate, de forta majora, de intreprinderi mici si mijlocii, precum si certificate de origine de produs.

Centrul Regional pentru Protectia Proprietatii Industriale

Centrul Regional pentru Protectia Proprietatii Industriale apare ca o necesitate deoarece din ce in ce mai multi manageri au inceput sa constate ca marcile, modelele si desenele industriale, inventiile sunt valori in afaceri si trebuie sa fie protejate, titularii obtinand drepturi exclusive de exploatare a acestora. Acest lucru confera siguranta, unicitate, oportunitati noi si profunzimea pe care o reclama un mod civilizat de a face afaceri. Aparitia acestui centru pe teritoriul judetului Suceava are menirea sa dinamizeze activitatea de proprietate industriala si mai ales sa constientizeze necesitatea protectiei obiectelor acesteia, asigurand totodata consultanta privind procedurile in fata Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci, acces la informatii, impactul marcilor comunitare asupra afacerilor din tara noastra, acces la bazele de date nationale si internationale, precum si la publicatiile OSIM.

MARCA - este un element esential al strategiei intreprinderilor: ea face distinctia dintre produsele si serviciile intreprinderii si cele ale concurentei.
Pentru consumator reprezinta cel mai comod mijloc de a recunoaste rapid o categorie de produse si servicii care i-a fost recomandata sau, pe care experienta l-a determinat sa o prefere altor produse sau servicii de aceeasi natura.
Pentru intreprindere, marca reprezinta un mijloc de a cuceri si a pastra o clientela. O marca poate fi opusa altei marci, utilizata de concurenta, numai dupa inregistrarea la OSIM.
Cine poate inregistra o marca?
Orice persoana fizica sau juridica poate inregistra o marca.
Pot fi inregistrate ca marci: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale si in special, forma produsului sau ambalajului sau combinatii de culori precum si orice combinatii ale acestor semne.
Termenul de DESEN sau MODEL INDUSTRIAL se refera la forma generala si la functia produsului. Din perspectiva dreptului de proprietate intelectuala, un desen sau model industrial se refera doar la trasaturile ornamentale sau estetice ale unui produs. Protejand un desen sau model industrial prin inregistrarea acestuia la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, titularul obtine dreptul exclusiv de a impiedica atat copierea neautorizata cat si imitarea de catre altii. Desenele si modelele industriale reprezinta un capital comercial care poate mari valoarea comerciala a unei intreprinderi si a produselor acesteia.
BREVETUL DE INVENtIE este un drept exclusiv, acordat de catre stat , pentru o inventie care este noua, implica o activitate inventiva si poate fi aplicata in industrie. Brevetul ii confera detinatorului dreptul exclusiv de a impiedica sau opri alte persoane de la producerea, utilizarea, oferirea spre vanzare, vanzarea sau importarea unui produs sau a unui procedeu bazat pe inventia brevetata, fara a avea acordul prealabil al titularului. Pentru intreprindere, brevetul reprezinta un puternic instrument de afaceri, pentru obtinerea dreptului exclusiv asupra unui produs sau procedeu nou, pentru a castiga o pozitie puternica pe piata si a obtine venituri suplimentare, prin acordarea de licente.

 

scoala de Afaceri Bucovina

scoala de Afaceri Bucovina este furnizorul de servicii care are ca principal scop instruirea, formarea si perfectionarea profesionala la nivelul standardelor internationale a persoanelor interesate in practicarea unor meserii sau specializari necesare in diferite domenii de activitate cum ar fi:
- auditori interni si externi pentru calitate ISO;
- management;
- marketing;
- limbi straine – engleza, italiana, spaniola, franceza, etc.;
- cursuri de igiena alimentara;
- comert international;
- contabilitate asistata pe calculator;
- fondurile structurale;
- crearea de proiecte de finantare;
- comunicarea in afaceri;
- dezvoltarea antreprenoriala;
- legislatie europeana pe domenii de activitate;
- contracte comerciale;
- cursuri de calificare pentru someri in varii domenii (tinichigiu auto, mecanic auto, lucrator in agroturism, bucatar, ospatar, sudori, zugravi, etc.)
Cursurile de formare CCIA Suceava isi propun sa instruiasca atat agentii economici cat si persoane fizice interesate, de varste si formari profesionale diverse.

In parteneriat cu CODECS, scoala de Afaceri Bucovina organizeaza inscrieri pentru cursurile:
BZT 641 – Management performant
BZT 643 – Management financiar
Cursurile se vor realiza in colaborare cu THE OPEN UNIVERSITY, una din cele mai renumite universitati din Marea Britanie, care are ca metoda unica de studiu – educatia la distanta.
THE OPEN UNIVERSITY BUSINESS SCHOOL – OUBS este una din principalele scoli de afaceri si un furnizor major de instruire manageriala in Marea Britanie, cu o activitate extinsa in 44 de tari ale lumii din Europa de Vest si Centrala, Asia si Africa. OUBS este acreditata de toate cele trei institutii de acreditare la nivel international privind educatia manageriala: AMBA, AACSB, EFMD.

 

Consultanta internationala in afaceri

Consultanta internationala in afaceri cu experti germani in cadrul programului Senior Expert Service (SES) ofera posibilitatea de a beneficia de servicii de consultanta la costuri extrem de scazute, cursuri de perfectionare a angajatilor si identificarea de parteneri de afaceri. Expertul poate intocmi la cerere un business-plan, un studiu de pre-fezabilitate sau identifica surse de finantare pentru dezvoltarea afacerilor firmei dumneavoastra. Expertii germani ofera asistenta pentru: imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor, implementarea de noi tehnici si tehnologii, achizitionarea de echipamente noi si uzate, calculatia costurilor, controlling, gestiune si administrare, inlesnire contracte de afaceri, identificarea de surse pentru finantare, vanzari si achizitii, promovarea produselor, planificarea activitatilor firmei, marketing si management, dezvoltarea de firme mixte, parteneriate internationale, pregatirea angajatilor, managementul resurselor umane. Informatii suplimentare pot fi obtinute la adresa henger@ccisv.ro

Lumea noastra este plina de diferente, ceea ce inseamna ca noi ne dezvoltam in mod diferit. Este un privilegiu sa avem capacitatea de a asimila cunostinte. Avem capacitatea de a transfera aceasta cunoastere catre altii. Dar pentru aceasta este nevoie de timp. Exista o multime de oameni in Germania care au iesit la pensie, dar carora inca le-ar place sa aduca o contributie, de a transfera catre dumneavoastra experienta lor profesionala. Vrei - poate - si tu sa fii implicat intr-un astfel de proces? SES ofera celor interesati sansa de a transfera cunostintele si talentele catre altii, in tara si in strainatate. Ei lucreaza ca Experti Seniori cu o capacitate onorifica si asista muncitorii calificati si personalul executiv in procesul de instruire.
Toate aceste servicii, oferite sub marca „Made in Germany”, au o calitate de un nivel inalt, garantata de experienta si modul de lucru al specialistilor germani.
Perioada de consultanta si training poate varia intre o saptamana si 6 luni. Firma romaneasca va asigura cheltuielile de gazda: cazarea si masa consultantului german, in conditii decente, pe durata desfasurarii consultantei si va acorda acestuia o diurna simbolica de 5 Euro/zi (platita in lei la cursul BNR, la inceputul perioadei de asistenta). Pentru firmele mai mari este necesara achizitionarea biletului de avion economy Germania-Romania.
Pentru a fi acceptate, firmele trebuie sa aiba cel putin 8 angajati, sa functioneze de cel putin 1 an si sa nu fie falimentare.
Baza de date cu experti SES acopera practic toate domeniile de activitate: industrie, agricultura, constructii, infrastructura, comert, servicii, transport, cercetare, invatamant, cultura, sanatate, sport, administratie locala, caritate etc.

Dezvoltarea Afacerilor

Departamentul Dezvoltarea Afacerilor este puntea de legatura dintre mediul de afaceri si institutiile cu activitate in promovare si dezvoltare economica din cadrul Sistemului Cameral intern si international, Directiilor economice ale Ambasadelor si Consulatelor Romaniei si ale Ambasadelor si Consulatelor prezente in Romania oferind agentilor economici o gama variata de servicii. Ca element principal in dezvoltarea relatiilor cu comunitatile de afaceri interne si internationale, acest departament ofera membrilor servicii legate de Informatia de Afaceri interna si internationala, Cererea si Oferta de bunuri si servicii, Baze de Date pe domenii de activitate sau alte criterii economice, consultanta economica.
Acest departament reprezinta primul loc unde trebuie sa ajungeti pentru a beneficia de asistenta in dezvoltarea afacerilor dumneavoastra oferindu-va urmatoarele servicii:
- consultanta si asistenta in toate fazele de dezvoltare a unei afaceri;
- asistenta pentru identificarea surselor de finantare, intocmirea programelor de finantare si aplicarea proiectelor necesare derularii afacerii;
- informare privind legislatia de afaceri;
- relatii despre mediul de afaceri;
- detalii privind oferta de spatii de inchiriere, terenuri, active disponibile;
- elaborarea de studii de piata si planuri de afaceri.
Solutia de prevenire si limitare a riscului: Departamentul Dezvoltarea Afacerilor – locul unde trebuie sa va adresati in situatia in care doriti sa aflati date despre partenerul cu care urmeaza sa incheiati un contract comercial, situatia financiara a partenerului cu care va asociati sau despre bonitatea si comportamentul in afaceri ale actualului sau viitorului partener.
In scopul stabilirii unui climat de incredere si etica in lumea oamenilor de afaceri si asigurarii transparentei activitatilor comerciale, acest departament va ofera metode profesionale pentru protectia afacerii dumneavoastra prin accesarea bazei de date existente de unde puteti fi informati despre:
- denumire firma, domeniu de activitate, sedii, date de contact, organe decizionale si de conducere;
- verificarea capacitatii de plata a partenerului prin rapoarte financiare pe baza bilanturilor contabile (cifra de afaceri, active, pasive, profit sau pierderi, repartizari din profit, rate de lichiditate, de profitabilitate, de solvabilitate, structura de finantare, etc.);
- verificarea comportamentului unui partener prin rapoarte de incidente comerciale despre firmele: sanctionate pentru concurenta neloiala, in reorganizare si faliment, sub sechestru judiciar, cu plati restante la bugetele locale, cu sedii inexistente, etc.

Targuri si expozitii interne si internationale, misiuni economice

Participarea firmelor la manifestarile expozitionale si misiunile economice interne si internationale sub egida CCIA Suceava (organizate de) asigura acestora un cadru unitar de prezenta activa. Acest important mecanism al economiei de piata, este locul de intalnire a cererii cu oferta unde concurenta este mai ascutita decat cea cu care societatile noastre comerciale sunt obisnuite din activitatea de zi cu zi. Trebuie inteles mereu ca banii plasati in actiuni de acest gen sunt o investitie, nu o cheltuiala. Este mai ieftin sa participi la targuri, expozitii sau misiuni economice decat sa lipsesti, facand o asa zisa economie, pentru ca partenerii de afaceri risca sa te uite. Cunoscand toate aceste probleme si faptul ca firmele sucevene parcurg in continuare o etapa dificila, CCIA Suceava ofera participantilor pachete complete de servicii, reduceri de tarife (facilitati) si nu in ultimul rand asistenta pentru obtinerea de alocatii financiare nerambursabile in vederea recuperarii cheltuielilor.

Servicii:
- furnizarea de informatii privind manifestarile expozitionale, misiunile economice si parteneriatele interne sau externe;
- consultanta privind organizarea participarii celor interesati la manifestarile expozitionale, misiunile economice si parteneriatele interne sau externe;
- participarea firmelor la targurile, expozitiile, misiunile economice, saloanele comerciale locale, nationale si internationale organizate de CCIA Suceava;
- reprezentarea firmelor prin standurile de prezentare ale CCIA Suceava la targurile interne sau externe;
- facilitarea de intalniri prestabilite de afaceri intre specialisti si expozanti;
- sprijin pentru obtinerea de alocatii financiare nerambursabile pentru participantii la targurile interne si externe organizate de CCIA Suceava;
- organizarea de campanii de promovare – conferinte de presa, reclama si publicitate in mass-media locala si centrala, editarea de cataloage, pliante, invitatii, brosuri, carti de vizita;
- inchirieri sali de conferinte, echipamente si dotari necesare organizarii evenimentelor;
- distribuire de pliante, fluturasi in cadrul targurilor sau expozitiilor pentru firmele expozante sau neparticipante;
- organizarea de misiuni economice;
- reprezentarea firmelor la misiunile interne si externe.

Arbitrajul Comercial

CCIA Suceava organizeaza, in baza Decretului Lege 139/1990, arbitrajul comercial, institutie reglementata de Codul de Procedura Civila in cartea a IV-a „Despre arbitraj” (art. 30-370).
Arbitrajul Comercial este acea modalitate facultativa de solutionare a unui litigiu comercial avand ca obiect drepturi patrimoniale de care partile pot dispune prin investirea uneia sau mai multor persoane sa judece litigiul si sa pronunte o hotarare definitiva si obligatorie pentru ele.
Arbitrajul se organizeaza si se desfasoara potrivit conventiei arbitrale incheiate, in scris, sub sanctiunea nulitatii.
Conventia arbitrala se poate incheia sub forma unei clauze compromisorii, inscrisa in contractul principal, fie sub forma unei intelegeri de sine statatoare, denumita compromis.
Pentru ca litigiul sa poata fi solutionat la Curtea de Arbitraj Comercial de pe langa CCIA Suceava, partile vor insera in contractul principal ca „orice litigiu din/sau in legatura cu acest contract, inclusiv referitor la incheierea, executarea sau desfiintarea lui, se va solutiona prin arbitrajul Curtii de Arbitraj Comercial de pe langa CCIA Suceava in conformitate cu Regulile de procedura arbitrala ale acestei Curti”, aratandu-se numele arbitrilor sau modalitatea de numire a acestora.
In cazul contractelor comerciale externe, partile pot preciza si limba in care se vor desfasura dezbaterile si se vor prezenta inscrisurile si de asemenea legea aplicabila in litigiu.

Care sunt etapele procedurale ?
1. Partea reclamanta supune Secretariatului Curtii de Arbitraj o cerere de arbitrare. Secretariatul transmite aceasta cerere celeilalte parti in litigiu, care isi va prezenta apararile in termen de 20 de zile de la primire si isi va desemna arbitrul si supleantul.
2. Constituirea tribunalului arbitral format din unul sau trei arbitri, potrivit vointei partilor in litigiu.
3. Examinarea si dezbaterea litigiului in sedinte inchise.
4. Deliberarea si pronuntarea hotararii arbitrale.

Solutionarea litigiilor de catre aceasta instanta are urmatoarele avantaje:
o sentintele sunt definitive si obligatorii si se bucura de o foarte buna recunoastere pe plan intern si international;
o competenta specializata a arbitrilor, persoane cu inalta calificare in domeniul dreptului si relatiilor economice;
o confidentialitate- sedintele de judecata nu sunt publice, accesul la informatiile privind un litigiu este permis numai cu acordul ambelor parti;
o rapiditate- procedura arbitrala se desfasoara pe parcursul a 12 luni in arbitrajul international si 5 luni in arbitrajul intern;
o costuri reduse- taxele de arbitraj sunt exprimate procentual regresiv, pe transe, la valoarea obiectului litigiului, dupa cum este reglementat in Normele privind taxele si cheltuielile arbitrale;
o posibilitatea alegerii de catre parti a arbitrilor care compun tribunalul arbitral.

Centrul de informare Europa, Relatii externe

Centrul de informare Europa, Contacte externe vine in sprijinul agentilor economici pentru atingerea obiectivelor legate de dezvoltarea spiritului antreprenorial, crearea unui mediu favorabil pentru dezvoltarea afacerilor, ridicarea gradului de competitivitate in productie si servicii, in pragul integrarii Romaniei in Uniunea Europeana prin diseminarea informatiilor cu privire la domeniul integrarii europene catre toate societatile interesate. Misiunea departamentului este de a informa intreprinderile asupra problematicilor comunitare, de a acorda consultanta societatilor in aplicarea legislatiei si normelor comunitare si de a le sprijini sa se pozitioneze pe piata Europeana ajutandu-se de mecanismele Uniunii prin programe de finantare. De asemenea, faciliteaza accesul la resurse de informatii europene si internationale prin accesarea siturilor specifice si indrumare de afaceri incluzand sectoarele economiei si dispozitiile fiscale ale tarilor membre.

Acest departament va sta la dispozitie cu:
 O bogata documentatie europeana despre legislatia comunitara si modul de aplicare a acesteia in Statele Membre;
 Informatii generale despre Uniunea Europeana, institutiile, politicile, normele si programele Uniunii Europene;
 Informare, asistenta si consiliere privind accesarea programelor si surselor de finantare;
 Asistenta pentru cautarea de parteneri de cooperare in afaceri si promovarea oportunitatilor de cooperare in proiecte si actiuni comune la nivel european;
 Informare, asistenta si consultanta privind legislatia europeana, calitatea produselor, evaluarea conformitatii, alinierea la standardele europene, precum si pentru furnizarea standardelor aplicabile pentru produse, sisteme si procese;
 Informare, asistenta si consiliere privind accesul produselor pe piata.

Totodata, Centrul de informare Europa se implica in dezvoltarea mediului economic prin:
 organizarea de actiuni si evenimente cu tematica europeana de interes (accesarea programelor de finantare, eticheta ecologica, Piata Unica Europeana, certificarea produselor, responsabilitatea asupra produsului, marcajul CE, igiena si calitatea alimentelor, normele generale pentru Industria Alimentara, normele sanitar-veterinare, normele europene privitoare la industria lemnului, normele privind activitatile turistice);
 elaborarea si implementarea de proiecte cu activitati in beneficiul firmelor, precum si participarea la instruiri, parteneriate de afaceri in tara si in strainatate, elaborarea de produse de informare si promovare.

Bursa Romana de Marfuri – Terminalul Suceava

Bursa Romana de Marfuri – Terminalul Suceava ofera servicii tuturor entitatilor care participa la circulatia marfurilor, fie ele institutii publice, agenti economici sau alte asemenea. Serviciile oferite prin BRM – Terminalul Suceava, sunt destinate tuturor agentilor economici care participa activ la viata economica a judetului, indiferent de modul de organizare, natura proprietatii sau structura capitalului. BRM este o institutie cu un loc bine determinat in cadrul unei economii de piata moderna, remarcandu-se ca o piata concurentiala. Deschisa, transparenta si cu tranzactionare continua pentru toate categoriile de bunuri si servicii, contribuie la modernizarea mediului de afaceri si la dezvoltarea economica regionala. Utilizarea Terminalului bursier ca loc de intalnire a cererii cu oferta confera agentilor economici foarte multe atuuri in competitia economica prin obtinerea unor preturi avantajoase de vanzare sau achizitie, patrunderea pe noi piete si diseminarea rapida a informatiei la nivel national si international, constanta de siguranta in derularea contractelor, reducerea stocurilor etc.

Activitatea BRM – Terminalul Suceava in primele 6 luni:
• 53 proceduri incheiate;
• Valoare alocata – 11.531.342 lei (4,30 mil USD);
• Valoare de achizitie – 9.912.97 lei (3,57 mil USD);
• Economii la bugetul local si al agentilor economici de cca. 15 % - peste 0,5 mil USD.
In derulare:
• 15 proceduri – productie, servicii, lucrari, achizitii;
• 2 proceduri – vanzare, inchiriere.
Noutate:
• Tranzactii in ringul BRM – piata la disponibil caracterizata prin cotatii ale produselor;
• Combustibili – DGASPC Suceava;
• Produse agricole.
Incepand cu anul 2007 – piata creantelor – instrument modern si eficient care va contribui la diminuarea blocajului financiar si la reducerea facturilor neincasate de catre agentii economici (estimate in prezent la cca. 30% din PIB).

Agentia de Imagine, Publicitate

Crearea unei imagini pozitive produselor si firmelor sucevene pentru a putea concura cu succes pe piata Uniunii Europene incepand cu 2007. Astfel Camera de Comert, Industrie si Agricultura Suceava lanseaza Agentia de Imagine, serviciu care isi propune sa realizeze acest lucru, bazandu-se in primul rand pe profesionalismul oamenilor sai, cat si pe dorinta de a promova cat mai bine comertul bucovinean. Serviciile oferite de noi sunt extrem de variate, incepand de la crearea imaginii firmei/brand (sigla, tematica, logo), materiale promotionale (cataloage, mape, pliante/afise/fluturasi, carti de vizita, antete, materiale personalizate (pixuri, stickere, agende, etc.)), productie publicitara (bannere, panouri publicitare, personalizare masini, magazine, sedii), strategii de promovare, evaluare si restrategizare.

Agentia de Imagine si Publicitate ofera instrumente de promovare corespunzatoare nevoilor dumneavoastra pentru:
- elaborarea strategiei si definirea segmentelor tinta adecvate;
- asistarea in crearea mesajului ofertei dumneavoastra;
- baze de date cu adrese de firme selectate pe criterii de interes;
- liste cu adrese de e-mail si derularea campaniilor de e-mailing.
Publicitate realizata pe diverse suporturi, prin:
- introducerea in baza de date a CCIA Suceava;
- introducerea de cereri/oferte de produse/servicii in reteaua de oportunitati de afaceri la nivel local, national si international;
- inserarea reclamelor in publicatiile CCIA Suceava:
- cataloage periodice cu firme participante la targuri si expozitii;
- catalogul anual cu clasamentul firmelor;
- realizarea de cataloage electronice CD ROM de prezentare de firma/produs, conform cerintelor clientilor;
- realizarea si gazduirea de pagini WEB, site de firma pe Internet, pe serverul CCIA Suceava.

Organizare Evenimente Economice

(prezentari de firme, intalniri de afaceri, bursa de contacte)

Promotor al parteneriatelor de afaceri la nivel local, regional, national si international, CCIA Suceava dorind sa puna in valoare potentialul economic al firmelor din judet, a demonstrat ca ramane locul ideal pentru intalnirea afaceristilor din tara si strainatate care doresc sa deruleze afaceri in judetul Suceava, indiferent de domeniul in care activeaza. In cadrul acestor actiuni se creeaza spatiul si climatul cel mai favorabil cunoasterii specificului de activitati, a oportunitatilor de afaceri, a cererii si ofertei, este locul unde se pot amplifica legaturi deja existente sau dezvolta noi relatii.

Pentru organizarea de evenimente economice oferim gama completa de servicii: prezentari de firma sau de produs, prezentari de firma itinerante in tara in colaborare cu CCI nationale, prezentari ale unor institutii, organizatii de profil economic, inaugurari festive, lansari pe piata, conferinte, seminarii, simpozioane, mese rotunde, workshop-uri.
Contributia noastra la organizarea evenimentelor poate fi de la simpla asigurare a unui suport logistic (inchiriere sala, videoproiector, etc.) pana la organizarea evenimentului "totul inclus" (selectie invitati, transmitere invitatii, secretariatul evenimentului, cocktail), in functie de solicitari.
Pentru promovarea afacerii punem la dispozitie un pachet cuprinzator de servicii de promovare:
 gama completa de servicii pentru organizarea de evenimente: prezentari de firma sau produs/serviciu, inaugurare festiva, lansari pe piata a unui produs/serviciu;
 expunerea pliantelor, brosurilor firmei la sediilor CCIA Suceava, un loc excelent pentru promovare in randul agentilor economici;
 includere in pagina de web a CCIA Suceava, prin includerea in sectiunile camerei, cu legatura catre pagina de web a firmei;
 mediatizarea cererilor/ofertelor firmei prin Bursa de Contacte;
 promovare prin Pagina Clientului, un mod usor de a prezenta cererile/ofertele firmei in format electronic tuturor membrilor CCIA Suceava;
 reprezentarea la diferite actiuni in tara si strainatate;
 sprijin pentru participare la expozitii si targuri nationale si internationale;
 recomandari pentru organizatii si institutii straine;
 furnizarea de informatii cu privire la potentialul economic al regiunii si a oportunitatilor de investitii;
 realizarea de studii, analize, rapoarte cu privire la mediul economic local si posibile amplasamente sau parteneri;
 organizarea vizitei la Suceava si a contactelor cu institutii, organizatii, firme sau persoane care pot contribui la realizarea investitiei (Primarie, proprietari de teren etc.).

Turism, baze de date turistice, promovare turistica

Relansarea rapida si durabila a turismului romanesc in general si a celui bucovinean in special, prin reconsiderarea locului detinut de acesta in cadrul economiei nationale, este un obiectiv major al Camerei noastre de Comert. Noile tendinte in dezvoltarea turismului international, cresterea concurentei pe plan mondial, national, dar si pe plan local, impune tuturor celor care ofera servicii turistice sa ia masuri de readaptare si repliere in cadrul carora diversificarea si corelarea calitatii cu pretul produsului turistic detin rolul hotarator pentru mentinerea pe piata de profil si ii obliga sa adopte noi instrumente de management si marketing. Promovarea ofertei turistice locale poate genera bunastare printr-o crestere a investitiilor substantiale si a locurilor de munca directe si indirecte in toate industriile de resort. CCIA Suceava poate deveni o rampa de lansare pentru noii intrati pe piata turistica suceveana si in acelasi timp o modalitate de consolidare a imaginii operatorilor existenti.

Turismul este una dintre ramurile de baza ale economiei judetului Suceava prin veniturile pe care le aduce la bugetul local, prin gradul de ocupare a fortei de munca si totodata unul dintre principalele sectoare aducatoare de valuta.
In consecinta promovarea si dezvoltarea industriei turistice in judetul Suceava este o prioritate pentru factorii decizionali ai judetului cat si pentru institutiile si organismele nationale si interactiunile cu reprezentare la nivel judetean.
In aceasta directie, CCIA Suceava, prin departamentul de turism, prin baza de date turistice si prin specialistii sai din domeniul turismului isi propune ca prin actiunile de promovare, publicitate si manifestarile economice (targuri si expozitii) pe care le deruleaza la nivel regional, national si international sa contribuie la dezvoltarea industriei turismului sucevean.

Membrii CCIA Suceava

Facilitati oferite membrilor CCIA Suceava:
 beneficiaza de o reducere de 10% la taxele percepute pentru urmatoarele servicii:
- Serviciul Unic de Asistenta in Afaceri;
- inregistrarea marcilor;
- cursurile organizate de scoala Romana de Afaceri Bucovina;
- realizarea programelor de finantare;
- participarea la targuri si expozitii locale sau nationale;
- accesarea bazei de date de afaceri a Camerei;
 accesarea serviciilor de consultanta in afaceri oferite de consilierii profesionisti prin trimiterea acestora la sediul membrilor;
 primesc saptamanal, gratuit, informatii de afaceri;
 primesc lunar, in mod gratuit, informatii de afaceri prelucrate prin intermediul unui newsletter;
 gazduirea gratuita a unor link-uri catre paginile proprii de internet pe pagina de internet a Camerei.

Incepand cu 2007 se va introduce CARDUL DE MEMBRU – un instrument modern si eficient care va contribui la accesarea mai rapida a serviciilor oferite membrilor de catre CCIA Suceava.

| Rolul organizației | Alți parteneri |

Parteneri in proiect

t1
Acest site web nu reprezinta in mod necesar poziția oficiala a Comisiei Europene. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informațiilor prezentate revine
inițiatorilor site-ului web.
Centrului de Informare al Comisiei
Europene in Romania

Pentru informatii despre celelalte programe finantate de Uniunea Europeana in Romania, cat si pentru informatii detaliate privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati adresa web a Centrului de Informare al Comisiei
Europene in Romania

Legaturi Utile
Comisia Europeana
Consiliul Uniunii Europene
Parlamentul European
Curtea Europeana de Justitie
Curtea Europeana de Conturi
Comitetul Economic si Social
Centrul Roman de Informare de la Bruxelles